Transport i motoryzacja

Co zrobić z cylindrem w skuterze?

Jeśli po kilku latach jazdy Twój skuter znacznie stracił moc, możesz podnieść jego pojemność za pomocą wymiany lub szlifu cylindra. Wiadomo, że są zwolennicy jednej, jak i drugiej metody. Każda z nich ma swoje plusy i minusy. Trudno jest określić, które z metod wygrywa, dlatego po prostu wystarczy, że opiszę zarówno pierwszą, jak i drugą pod względem kosztów oraz osiągów.

Wymiana i szlif cylindra w skuterze

cylindry do skuterówNajczęściej wymienia się cylindry w skuterach o pojemności 50 centymetrów sześciennych. Cylindry do skuterów mogą kosztować od dwustu złotych, do nawet dziewięciuset. Zależy od tego, czy skuter jest markowy oraz jest to kwestia dostępności części na rynku. Do tego dochodzi koszt wymiany, czyli około pięćdziesięciu złotych. Trwa to zazwyczaj pół dnia. Tym sposobem można podnieść pojemność silnika z pięćdziesięciu do dziewięćdziesięciu centymetrów sześciennych. Drugą metodą jest szlif cylindra, który możemy wykonać u mechanika. Usługa trwa kilka godzin dłużej, a dobry mechanik otrzyma za to dwieście złotych zapłaty. Jednak warto pamiętać, że nie musimy kupować nowych części. Skuter o pojemności pięćdziesięciu centymetrów sześciennych zwiększy swoją pojemność o około dwadzieścia. Sposób jest dużo tańszy, dlatego ma więcej zwolenników. Każdy skuter nieznacznie się od siebie różni. Polecam Ci udać się na konsultację do dobrego mechanika, najlepiej wyspecjalizowanego w motocyklach i skuterach.

Podniesienie pojemności silnika pomoże Ci osiągnąć lepsze wyniki w jeździe. Standardowo odblokowany skuter porusza się z prędkością osiemdziesięciu kilometrów na godzinę. Po podniesieniu pojemności zyskujemy jego większą zrywność, a także przyśpieszenie o dziesięć kilometrów. Takim skuterem o wiele lepiej jest dojeżdżać do pracy lub szkoły, ponieważ jazda jest bardziej dynamiczna.